Sensenos laikos, kad Google vēl nevaldīja pār pasauli, biju iemīļojis meklētāju Ask.com. Patika ideja – nevis domā atslēgas vārdus, bet uzdod jautājumu. Diemžē Ask servisu tomēr nodrošināja programmas un atbildes pēc būtības bija līdzīgas meklēšanas rezultātu atspoguļošanai citos meklētājos.
Nesen uzdūros jaunam servisam kuru testē Amazon.com ar nosaukumu NowNow. Ideja viekārša – uzdod jautājumu un saņemsi atbildi. Tikai šajā gadījumā tās sniedz nevis serveri, bet dzīvi cilvēki. 🙂 Amazon maksā ekspertiem par to lai apstrādātu iesūtītos jautājumus un katram sagatavotu trīs atbilžu variantus. Cena lietotājam paredzema ap 0.25USD. Jā, un tas nākotnē paredzēts kā mobilais serviss. (jo galu galā par mobīlajiem servisiem taču ir daudz vieglāk paņemt naudu nekā interneta).
Principā kaut ko līdzīgu piedāvā Google Answers, tomēr atšķirībā no lielākās daļas citu Google servisu šis maksā – cena par atbildi ir sākot no 2.50 līdz tūkstots un vairāk USD. Tā teikt, lai visādi jaunieši pa sīkumiem netraucē.
Principā šis būtu loģisks biznesa turpinājums 1188. Galu galā jau šobrīd viņu meitenēm var piezvanīt un palūgt izskaidrot zoles noteikumus. 🙂
October 30, 2006 at 12:36 pm
Nu 1188 diez vai kādam zoles noteikumus izstāstīs. Pēdējoreiz, kad viņiem zvanīju, viņi man nevarēja pateikt tramvaja atiešanas laiku no noteiktas pieturas – informāciju, kas ir “Rīgas satiksmes” mājaslapā. Viņi, redzies, tik no galapunktiem varot. Tad sapratu, ka vairāk informācijas un lētak varu iegūt pazvanot kādam kolēģim vai čomam, kurš sēž pie Interneta.
October 30, 2006 at 3:06 pm
Šis ir kas līdzīgs, tikai atbildēt un jautāt var visi. Yahoo izpildījums.
December 20, 2006 at 12:16 pm
🙂 Pirms mēneša google vairs nesaskatija šinī projektā potenciālu UN izbeidza!
January 3, 2007 at 7:57 pm
Vajadzētu kādu, kurš var uzaicināt (invite) lietot to servisu, ņemot vērā, ka tā pagaidām ir “private beta” statusā.
May 22, 2007 at 6:28 pm
Agri vai vēlu, visi servisi, kuros cilvēkiem ir jāpiedalās, kļūst dārgi. Šīs idejas var atmaksāties, ja cita veida meklētāji neattīsta savas tehnoloģijas. Servisam varētu būt nākotne gadus 5, pēc tam nez vai. Futūristiski skatoties uz to kā mobilo servisu … Galvenais konkurents varētu būt balss atpazīšanas sistēmas. t.i. Wikipedia Call serviss – piezvani, pasaki vārdu, to automātiski atpazīst un robots nolasa tev konkrēto aprakstošo rakstu. Bet tās var Google Call serviss varētu neiet cauri, jo liela (milzīga) iespējamība, ka neatradīs to, ko vajag. Un cilvēks, kurš palūgs “tuvāko puķu veikalu adresei Rīgas iela 76”, droši paliks bešā. Izklausās gana neticami. Un to laikam saprot arī Yahoo, cerot no šī pasākuma kaut ko nopelnīt….
November 14, 2014 at 5:39 pm
Ir kādi jaunumi?
December 15, 2014 at 11:04 pm
Viestur tā ideja sen jau atmaksājusies 😉
December 15, 2014 at 11:05 pm
+ tas viss jau ir vecss 🙂
March 15, 2015 at 1:35 pm
Googles algoritms jau sen ir attīstijies!
February 19, 2017 at 4:59 pm
rtimio
April 8, 2021 at 5:38 pm
Googles algoritms katru gadu izdomā ko jaunu un attīstās ļoti ātri. Var teikt, ir jāspēj tik tikai līdzi